31 Mart 2012 Cumartesi

Gece 3te Bir Antakya Yazısı


Bu akşam Beyaz'da Antakya Medeniyetler Korosu davetliydi. Bir Antakyalı olarak her Antakya diyişlerinde her Hatay diyişlerinde 'işte yaa işte yaa' diye gururla doldum. Bir de evimde hissettim sanki yaa. Evimi özledim ben yaa.. Öhö neyse konuya dönelim.
Onlar öyle Antakya Antakya derken al işte kızım sana yazcak konu dedim. Bu ara bizim memleketin popülaritesi bu kadar artmışken Suriye'deki olaylarla Antakya'ya sığınanlar olsun, Angelina Jolie'nin Hatay'a ziyareti olsun, dizilerde bile Antakya'nın sık sık anılması olsun (Yalan Dünya misal:)) son günlerde İstanbul'daki Hatay Günleri olsun, yemekleriyle Dünya Gastronomi şehri adaylığına girmesi olsun... Cümlenin başını unuttum ve bağlayamadım ama anlayın işte gündemdeyiz :)

Antakya denince sanırım herkesin bildiği şey bir çok etnik kökenin bir arada yaşaması geliyor. Cidden de cami, sinagog ve kilise aynı sokakta bulunuyor. Sinagog'a biz girememiştik ayinleri vardı vardı ama protestan kilisesindeki amca baya ilgiyle tanıttı bize kiliseyi. Bir de St.Pierre kilisesi var o Antakya'nın dışında Reyhanlı yolu üzerinde. Kendisi dünyanın en eski kilisesi kabul ediliyor.Ordan Antakya'yı izlemek gibisi yok.


Bunun dışında bir de uyduruk kaydırık bir senaryoyla dizisi çekilen Asi var tabi. Şehrin ortasından geçiyo. Antakya'ya gelip de Asi Nehri kenarında fotoğraf çekilmeyen turist kendini turistten saymıyor :D Antakyalılar henüz, Suriyenin gübreleri yüzünden rengi düzelemeyen suyun kenarında fotoğraf çekilmenin anlamını çözebilmiş değil :D Asi kenarında fotoğraf çekilmek değil de Antakya'nın eski evlerinde fotoğraf çekilmek şart.


Bir de bu ara sitelerde falan gösteriyor "ZAYIFLATAN ANTAKYA BİBERİ" diye. Cidden Antakya'daki nerdeyse tüm yemekler acıdır. Hani o biberi öle tek başına yersen ölürsün. Ama o zayıflatan Antakya biberini zayıflamak için kullanan Antakyalı pek yoktur ve Antakya kadını diye bilinen kalçasına dolgun kadın tipi vardır :D O kadın tipinin oluşmasındaki yemeklerse hiiç bir yerde yok. Tuzda tavuk,zahter salatası, cevizli biber, oruk, humus veeeee tabiki Hatay'ın ünlü künefesi. Allahmm açııım!!!!

Ben ki bi makarnayı bile beceremem... (cidden 3 denemem de başarısızlıkla sonuçlandı) (ha ama pasta konusunda iyiyim yemek bulamıyolarsa pasta yesinler hesabı bizmki :)) Hıh işte bi makarnayı bile beceremem ama künefe basmayı bilirim. Mmm..

Bu amcayı biliyorum!! Çarşıda az börek almadım keratadan :D

O amca elindeki şeyle kadayıfı basıyor sonra da o kadayıflarla.. ağzım sulanıyor gece gece ne künefesi yaa..
o kadayıflarla künefe..
oluyor!
Daha bir sürü şey var Antakya için. Al bak mesela Gülse Birsel gezmiş, beğenmiş, dizisine bile karakteri koymuş. Benim bölük pörçük anlattığım Antakya'yı bir de ondan okuyun. Ve mutlaka görün.

1 yorum:

  1. ÇOK ÖZLEDİM MEMLEKETİMİ YAHU, HİÇ AKLIMA GELMEZDİ ANTAKYAYI ÖZLİYECEĞİM

    YanıtlaSil