10 Nisan 2012 Salı

Hayatımız Dizi(ydi) Vol.2


Bizim dönemde (yaşlı insanlar gibi oldu nan bizim dönem falan vayt :)) ikokulda flütle Yılan Hikayesi'nin çalmayan yoktur herhalde. Yılan Hikayesi yayınlandığı dönemde ciddi bi fenomen haline gelmişti. Memoli
(Mehmet Ali Alabora) ölümüne jölelediği inek yalamış görünümlü saçlarıyla yakıp kavuruyordu. Sanırım o inek yalamış görünümden fazla etkilendikten sonra çıkardılar bu saç dikme modasını. Zeyno(Meltem Cumbul)'yla Memoli ölümüne inatlaşan ve bir türlü birbirlerine aşklarını itiraf edemeyen bir çiftti. Zeyno nerde bir banka soygunu, kaçırılma vs.olay varsa mutlaka orada bulunurdu, garibim Memoli de 'E be köylü kızı e be köylü kızı!' diye söylene söylene onu kurtarmaya giderdi. Ben tabi bilinçaltımda yani rüyalarımda onları bir evlendirdim,çocuk sahibi ettim falan fistan ama maalesef benim beklediğim gibi yapmak yerine senaristler dizinin ortalarında Zeyno'yu öldürdüler. Yorgan gitti kavga bitti hesabı Zeyno'nun kanlısı Erkan(Emre Kınay)'la Memoli de arkadaş oldu. Ve benim hayallerim sona erdi. Zeyno gidince de ben diziyi bıraktım..

Meltem Cumbul sonrasında Elmas Mağden olarak Beşik Kertmesi'ne geçti.

Beşik Kertmesi son derece komik bir diziydi. Ve kadrosu da süperdi. Çok uzun sürmedi ama Ay Dede (Erdal Özyağcılar) Ferdi (Olgun Şimşek) ve daha bir sürü oyuncuyla harikaydı. Hikaye olarak Ferdi Kısır Köy deki kısırlık lanetinin kurtarılması için tek umutlarıydı ve beşik kertmesi olan Elmas Mağden'e yani Tekgül'e ulaşmaya çalışıyordu. Bu Kısır Köylüler her şeye "Dabi dabi dabi" diyip duruyorlardı. Bir de Elmas Mağden'in "Her yere baktın beni aradın, beni cepten ara" diye bir şarkısı vardı. Serdar Ortaç versiyonu bir şarkıydı :)

Yılan Hikayesi kadar hatta ondan da fazla fenomenleşmiş bir diğer dizi Asmalı Konak. Meral Okay'a da ithafen bu diziden bahsetmemek olmazdı. Asmalı Konak, New York'ta tanışıp Kapadokya'ya evlenmeye gelen Seymen (Özcan Deniz) ve Bahar'ın (Nurgül Yeşilçay) ın aşkını anlatıyordu. Seymen Ağa o zamanlar hem dediğim dedik yapısı hem de romantikleşebilen kişiliğiyle herkese 'Ben ağayla evlencem yaaa' cümlesini kurdurmuştu. Ahh ah öyle koca.. :) Asmalı Konak öyle bir etki yarattı ki insanlar akın akın Kapadokya'ya gitmeye başladılar. Sonrasında Ağa ve ağalığa merak arttı. Asmalı Konak'a benzeyen Sıla'yı çektiler. Ama Asmalı Konak kadar büyük bir etki yaratmadı tabi.

İşte bizim dönemimizde genç ve yakışıklı oyuncularla dolu, çıt çıkarmadan izlediğimiz bu diziler vardı. Sanırım yıllar sonra biz de annelerimiz gibi " Vay be bu adam bizim zamanımızda da aynıydı çocuğum hiç mi değişmez insan" diye cümleler kuracağız. Benim hatırladığım popüler diziler bunlar. Sizin de hatırladığınız diziler varsa paylaşın hatırlayalım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder