16 Kasım 2012 Cuma

Sınavlara Hormon Tepkisi

Sınav zamanı yaklaştıkça "Yusuf / Yusuf Kardeşlerle" dolaşan Bir Çeşit Ben insanındayız...

Çoğu üniversite öğrencisi gibi Bir Çeşit Ben'in de kabusu olan sınav zamanları kapıları zorlamaya başlamıştı. Hayatının hiç bir döneminde dersleri çok fazla önemsememiş olan Bir Çeşit Ben için bu zamanlar daha zor geçiyordu. Çünkü Bir Çeşit Ben tatilde oy bekleyen milletvekili gibi;
"Sevgili ailem, çok değerli arkadaşlarım sizlere tavan yapmış notlarla geleceğiiim. Benle gurur duyacaksınız!" vaatlerinde bulunurken...

Sınav zamanlarında bu vaatler kayboluyor ve bir çeşit müneccim ortaya çıkıyordu.
"Not toplamalıyım. Hissediyorum bu dersten kalıcam hissediyorummm!"

Sınavların yaklaşmasının yanı sıra Bir Çeşit Ben için sorumluluklar ve kısa süreli yolculuklar da sona ermiyordu. O haftasonu için de Bir Çeşit Ben'e Aydın yolları görünmüştü. Akraba ısrarına katlanamadığı için aniden gitmeye karar verdiği Aydın daha gitmeden onun için eziyet olmuştu. Arkadaşları, ailesi, çevre alemde kim varsa hepsi bu yolculuğa tepki göstermişti. Bir Çeşit Ben napacağını bilemedi ama yine de gitti. Aydındaki akrabalarının Maviş bebeği dışında her şey çalışmaya uygun şarttaydı nasılsa.


Bir Çeşit Ben için sınavlar fizyolojik olarak da etki yaratıyordu. O günlerde Bir Çeşit Ben üzerinde aşırı bir sinir, aşırı bir alınganlık ve ani öfkelenmeler baş göstermişti. Durmadan yediği çikolatalar da cabasıydı. Bir Çeşit Ben ki bir çeşit reglimsi kız, bir çeşit hamile, bir çeşit menopozumsu kadın olmuştu.  Hormonları sanki horon çekiyordu. O gün çok sevdiği Betelesine bile alınıvermişti. Halbuki Betele "Üniversiteden sonra da mutlak görüşülecek" kategorisine koyduğu nadir insanlardandı. Sonrasında dayanamamış Betelenin eşyalarını verme bahanesiyle barış çubuğunu yakıvermişti.


Sınavlar yaklaşıyordu ve Bir Çeşit Ben o girmediği derslerde görmediği dersler için ecel terleri döküyordu.
Almaktan korktuğu kararlar ve başka ne varsa herşeyi sınavlardan sonraya bıraktı. Utanmasa bir de vasiyet yazacaktı. Gelecek günleri sabırsızlıkla beklemeye başladı. 

2 yorum:

  1. Sanırım buda sınav zamanındaki bir çeşit benle aynı psikolojiye sahip. :D yazma üslubuna bayıldım desem yeridir çok eğlenceli yazıyorsun :D hemen takibe aldım seni :)

    YanıtlaSil
  2. Ah bu sınav zamanları :p beğenmene çok sevindim teşekkürler :)

    YanıtlaSil