4 Temmuz 2013 Perşembe

Kongre Amelesi Bir Çeşit Ben

Okullar kapandıktan sonra düzenledikleri PDR Kongresi için İzmir'de kalıp amele olarak çalışan Bir Çeşit Ben insanıylayız.

 Bir Çeşit Ben 3 gün süren kongre için İzmir'de kalmış koccaman bir hayat deneyimi edinmişti. Kongre başlamadan önceki gün katılımcılar için sertifika yazarak işe başlamıştı. Birinci sertifika, ikinci, üçüncü, ellinci.....
Bir süre sonra baktığında yazısını bambaşka bir görüntüye bürünmüş olarak bulmuştu. Yazıdan karakter analizi yapan kişiler büyük ihtimalle o yazı için : Yorgun, isyankar ve "Neden buradayım?" sorularıyla boğuşan bir kişilik bulurlardı. Sonrasında çantalara kalemler, not defterleri, bildiri kitapçıkları koydular. Bunu öyle bir sırayla ve hızla yapıyorlardı ki Hindistan'da çalıştırılan çocuklar gibiydiler. Çantaları diğer binalara taşıma işlemi Bir Çeşit Ben'in suratına mutsuzluk ve memnuniyetsizlik olarak yansımıştı.

 Kongre günü camiiden dönen amcaların bile ortalıktan kaybolduğu ıssız bir saatte okula doğru yol aldılar. Bir Çeşit Ben yeni sorgulamalarla kongre için kayıt olurken hangi kafada olduğunu düşünüyordu. Okula ulaştıklarında bu düşünce büyüdü büyüdü devleşti. Şöyle ki insanlar daha gözlerini açmadan şikayete başlamış gibiydiler. Karşılaştıkları ilk katılımcı yanlarından söylene söylene geçti :
 "Hiç bir açıklama yapılmıyor. Bu nasıl kongre?"

Gün içinde bu şikayeti diğerleri izledi : "Ne demek canlı yayınla iki salonda izleyeceğiz? Ben tv'de de izlerdim." "İnternette de izlerdim." ve daha neler neler.

Bir Çeşit Ben gün içinde duyduğu şikayetlerden sonra insanları hiç bir şekilde memnun edemeyeceğini anlamıştı. Katılımcılar da öğrenciydi çalışanlar da, katılımcıların yedikleri de önlerindeydi yemedikleri de.. Ama hep bir şikayet hali mevcuttu. Sonraki gün Bir Çeşit Ben her şeyi isteksiz bir şekilde yapmaya başlamıştı. Yaptıkları hep gereksiz geliyordu. "Nasılsa insanlar bunu da eleştirecek" diye düşünüyordu. Daha da kötü olansa Bir Çeşit Ben, Varyemez, Türkan Şoray, Geveze, Başkan, Oynak Çocuk gibi bir grup işçi arı gibi harıl harıl çalışırken diğer bir grup hiçbir şey yapmıyordu. İş yapmış görüntüsü veriyorlardı.

Kongrenin bittiği akşam bir Gala yemeği verildi. Bir Çeşit Ben için küçük mezuniyet biçiminde olan yemekte Bir Çeşit Ben çok eğlendi. Tüm yorgunluğunu attığını hissetti. Bir yandan da insanlar gelmeye başlamıştı. "Çok yararlı bir kongreydi." 
"Elinizden geleni yaptığınızı görüyorum çok teşekkürler" gibi olumlu şeyler geldikçe Bir Çeşit Ben kendini boşa üzdüğünü anladı.

Noktayı bir tekne turuyla koydular. Bir Çeşit Ben böylece Geveze'siyle Kuşadası'ndan sonraki ikinci tatilini yapmış oldu. Geveze onu yüzme konusunda geliştirmek için uğraştı durdu. Başardı da. Bir Çeşit Ben, Geveze'nin bir yüzme koçu edasıyla söylediği her şeye uydu. Bottan sahile Geveze'yle ulaştıklarında Bir Çeşit Ben kendini bir milli yüzücü gibi hissediyordu. O gün aslında Geveze'ye ne kadar çok güvendiğini anladı. 




Kongrenin bitmesi Bir Çeşit Ben'le Geveze'nin ayrılması anlamına da geliyordu. Bir Çeşit Ben yaklaşık bir haftadır ayrı geçirecekleri 3 ayın sancılarını yaşıyor ve yaşatıyordu. Geveze'den kopmaktan korkuyordu. Tartıştıklarında Geveze'nin sinirle konuşmayacağını, kendisini idare etmeyeceğini biliyordu. Daha bir sürü korku vardı içinde ve Geveze'nin bu korkuları mantıksız bulduğu için anlamadığı da açıktı.

  Otogara giderken Geveze, Bir Çeşit Ben'in hüzünlenmemesi için onu konuşturup durdu. Ancak otogara
vardıklarında ikisini de tatsız bir sessizlik tuttu. İlk kez bir yolculuğa çıkarken Bir Çeşit Ben'in gözü arkada kalacaktı. Geveze umut vermek ister gibi "Bunu son molamız olarak düşün" dedi. Umut ettikleri şey bunun son vedalaşmaları olmasıydı. Geveze'nin mutsuzluğu gözlerinden okunuyordu. Bir Çeşit Ben tatile hüzün ve umut karışımıyla giriyordu.

3 yorum:

  1. sitenizin yeni tasarımı daha güzel olmuş bir de ne çektik bu gevezeden yahuu:)

    YanıtlaSil
  2. :) teşekkürler can bey beğenmenize sevindim...Geveze işte idare ediyoruz napalım :p

    YanıtlaSil
  3. Pdrr ?? o bölümü mü okuyorsun?
    Hep merak etmişimdir şu kongrelerii :)

    YanıtlaSil